30 Mayıs 2014 Cuma

ASELSAN Genel Müdürlükte Bayrak El Değiştirdi !!!

ASELSAN Genel Müdürü Cengiz ERGENEMAN, 36 yıllık hizmetinin ardından emekli oldu. ERGENEMAN için ASELSAN'da bir tören düzenlendi.​

ODTÜ Elektrik Mühendisliği Bölümünden 1972 yılında lisans, 1975 yılında yüksek lisans derecesini aldı. 1972-1973 yılları arasında TÜBİTAK'ta araştırma asistanı, ODTÜ'de mikrodalga laboratuvarı asistanı olarak görev aldı. 1973-1977 arasında TEKNİM firmasında Ar-Ge mühendisi olarak çalıştı. 1978'te ASELSAN'da üretim müdürü olarak göreve başladı. ASELSAN'da birçok başarılı çalışmaya imza atan Ergeneman, 1 Ocak 2006 tarihinden itibaren Genel Müdür olarak görev yapıyordu. 

“Bayrağı Gururla Teslim Ediyorum” 

Emeklilik töreni için hazırlanan spor salonunu dolduran ASELSAN’lılara hitep eden Genel Müdür Cengiz ERGENEMAN, Türk savunma sanayisinin en önemli projelerinde birlikte çalıştığı ekibine teşekkür etti. ERGENEMAN, sözlerine şöyle devam etti: 
“Türkiye’nin sayılı müesseselerinden birinde ve çok iyi bir kadroyla birlike olduğum çalışma hayatımı sonlandırıyorum. Bu kadrodan ayrılmak hüzün veriyor. Ben çalışma hayatımda hep ileriye baktım. Büyük-küçük demeden en iyi şekilde yapmaya çalıştım. Sizlerin de katkısıyla üstlendiğim tüm işleri başarıyla sonlandırdım. 
Hayatınızın büyük bir kısmını işte geçiriyorsunuz. Size tavsiyem işinizi severek yapmanız ve başarılı olmanızdır. 35 yıldan fazla süre ASELSAN’da çalıştım. Özgeçmişimde ‘şunları-şunları yaptı’ yazıyor. Hepsi sizin sayenizde oldu. 
Rahmetli Hacim KAMOY’un bize söylediği bir öğretiyi hiç unutmadım. ‘Birinci sınıf adamlar yanlarına birinci sınıf adamları alırlar. İkinci sınıf adamlar ise üçüncü sınıf adamları alırlar.’ ASELSAN’da biz hiç çekinmeden hep birinci sınıf adamları aldık. Çok zor işler işler yaptık. Devam eden çok zor işlerimiz de var. Eminim onları da büyük bir başarıyla yapacaksınız. 
Huzurlarınızda eşim ve çocuklarıma çok teşekkür ediyorum. Yıllarca onlardan aldığım zamanı ASELSAN’a verdim. Necip Bey’den aldığım bayrağı gururla Faik Bey’e teslim ediyorum. Sizleri izleyecek ve başarılarınızı alkışlayacağım.”​

“ASELSAN bana ülkeme hizmet etme imkanı verdi”

Kürsüye ikinci olarak genel müdürlük görevini devralan Dr. Faik EKEN geldi. 28 yıl önce Ar-Ge mühendisi olarak göreve başladığını  belirten EKEN; “ASELSAN bana ülkeme hizmet etme imkanı verdi” dedi. Dr. EKEN, şunları söyledi:
“Yurdışında uzun süre bulundum. Orada da çalışabilirdim ama ASELSAN’da olmak istedim. Türkiye’nin en zeki, yetenekli insanlarıyla birlikte çalıştım. Onlarla çok zor projelerde omuz omuza mücadele edip başarılı olma şansını yakaladım. Rahmetli Hacim KAMOY’un sözlerinden de yararlanma imkanı buldum. Kuruluş yıllarında ASELSAN ruhunu yaratan öncü bir ekip vardı. Sayın ERGENEMAN da onlardan biri. Son 8 yılda Sayın ERGENEMAN ile çalıştım. Bu dönemde çok büyük bir atılıma liderlik etti. Birlikte çalıştığım tüm grup başkanlarına da gösterdikleri liderlik, öğretiler ve dostluk için teşekkür ederim. Bu göreve tüm grup başkanı arkadaşlarım layıktır. Önemli olan ASELSAN içinden bir tercih yapılmış olmasıdır. Bize bu güveni gösteren Yönetim Kurulumuza teşekkür ederim.”​


Törenin ardından Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Hasan CANPOLAT, Cengiz ERGENEMAN’a hizmet anısı şilti ve beratı takdim etti.